Gniewomir - 2007-02-23 12:37:40

Zasady Larpa Bor.    Każdy Larp ma określone zasady. NIE mają one na celu sankcjonowania graczy, utrudniania rozgrywki czy psucia nieskrępowanej zabawy. Ich celem jest jej dobry przebieg.

Gniewomir - 2007-02-23 12:43:39

Podstawową zasadą BOru jest to iż BN ma zawsze racje.                                                                                                                      Jest to absolutnie kluczowa zasada każdego Larpa. Z przyczyn wiadomych. Ktoś musi rozstszygać konflikty, pilnować przesrzegania zasad i spełniac całą role organizacyjno-kontrolną. Nie musicie sie obawiać, nikt nie zostanie skrzywdzony :)  . Poprostu larp bez zasad zminia się w miejsce konfliktów i durnej siepaniny :( .

Gniewomir - 2007-02-23 12:50:47

Druga kluczowa zasada. Każdy gracz uczestniczący w larpie BOR, zgadza się bezwarunkowo przestrzegać jego zasad. Oznacza to iż z momentem rozpoczęcia Larpa przestrzega wszystkich jego zasad, niezależnie od osobistego zdania na temat konkretnych, czy ogólnie ujętych zasad. (Jeśli któraś z zasad wydaje się Ci zła bądź wątpliwa. Zapraszam do wysyłania swych wątpliwości Emalią, bądź pisania na GG). Zasady ustalają Organizatorzy. Prawdopodobnie większośc z nich znajdzie się już na stronce w sobote. Zasady moga zostać jescze zmodyfikowane przez ogranizatorów.

Darkalin - 2007-03-01 23:18:42

jak będą wyglądały rytuały w akcji ?

Sawa - 2007-03-03 16:04:12

Rytuały w akcji? To znaczy jak to będzie wyglądało w wykonaniu? Mniej więcej tak: Kapłan modli się przy świętym ogniu (na głos, tak, żeby BN od ognia go słyszał). Wypowiada imię tego, którego urok będzie dotyczył i to co ma mu się  stać. Składa też ofiarę (wrzucając ją do ognia, ofiary dla odpowiednich bogów na stronie, w zasadach gry/bogach). Jeśli ofiara będzie wystarczająco duża a inkantacja odpowiednio ujmująca, bni powiadamiają o uroku ofiarę (lub uleczonego), ewentualnie zabierają paski życia. Kapłan ma pełną dowolność jeśli chodzi o zmyślność klątw. Trzeba pamiętać, że im większa ofiara tym lepsze rezultaty, a za jedną marną kość raczej nie pozbawi się życia jakiejkolwiek postaci...
Osobnik poddany klątwie musi bezwzględnie przestrzegać jej skutków. Jeśli ma chorować, to trudno mu utrzymać miecz w łapie i kosić wszystkich, jeśli ma oślepnąć, powinien zamknąć oczy lub je przewiązać, przynajmniej w miejscach "publicznych". Jeśli ma zostać uzdrowiony dostanie paski życia. Zardzewiał mu miecz? No to traci pasek broni... TRudno :D

Klątwy można odczynić za pośrednictwem innego (lub tego samego, jeśli wie się, który to i się go złapie) kapłana, powtarzając proces z ogniskiem. Dla wiarygodności zapewne wprowadzimy jakieś oznaczenia, np. żółty pasek jako oznaka przeklętego.

Sawa - 2007-03-03 16:10:08

Ostatnio się Rawuś pytał wirtualnie za co możan bonusa dostać i jakiego.

Za co? Za piękny strój, ciekawą historię, ułożenie wierszyka, dobrze wykonaną broń. Za coś co wyróżnia. Mogą być nawet sztuczki akrobatyczne :D

Jakiego? Dodatkowe paski (życia i broni), niezwykły oręż, artefakt, zadanie, wiedzę, pieniążki, przyjaźń bna ;P

Przyznanie bonusów w dniu gry, ale te za historię wymagają wcześniejszego napisania i przesłania jej (po prostu nikt nie będzie tego czytał na pięć minut przed larpem!)

Oj, dużo jest możliwości. A pomysły na postać: Na maila borowego!

Rawelin - 2007-03-07 10:41:57

do czego służy dodatkowy pasek broni, bo życia to chyba sam dam rade rozszyfrować rebus.

Gniewomir - 2007-03-07 10:53:38

Jest to autorski unikalny pomysł dostępny z tego co mi wiadomo jedynie w BORze. Pasek broni: Kazda broń ma określona ilość "pasków obrażeń". ile ma owych pasków, tyle pasków życia odbiera trafieniem. Standartowo broń ma 3 paski obrażęń, a gracz 10 pasków życia.

Rawelin - 2007-03-15 08:42:22

aha aha.
Ile tych paseczków jest do wychaczenia.
Co jeśli spróbuje przesłać historię i opis postaci( oczywiście w odpowiedniej formie z załącznikami) na forum.
Mam taki pomysł żeby każdy przesłał rys osobowościowy na forum, odpowiednio skomponowany.
Oczywiście" Barbakan" jest miejscem docelowym przybycia takich wędrowców. To by wam pasowało do rozpoczęcia gry. [ Jesteście w karczmie...]

( to już chyba powinno być w pomysłach;.)

noi jak tam z artefaktami, bo moja postać zakłada posiadanie dwu, wzamian za ujmy

Gniewomir - 2007-03-15 21:24:24

Wiec tak, ślij opisy na Emalie, drogi Rawelinie, gdy już zostanie to zaakceptowane przez Org'ów możemy przyjąć ten pomysł z Karczmą. :)

Sawa - 2007-03-24 01:46:04

Rawelin napisał:

aha aha.

noi jak tam z artefaktami, bo moja postać zakłada posiadanie dwu, wzamian za ujmy

To ci się chyba "nie opyli" Rawuś... Musiałbyś mieć cudowną, genialnie i z rozmachem napisaną historię. Jak przeczytam i mnie powali to dostaniesz artefakt. Za ujmy to ty możesz status ducha uzyskać tylko... Po pierwszej siepaninie... Myślę, że Shinigami może Ci to zagwarantować nawet :D   


:P

Gniewomir - 2007-03-26 10:58:09

Tak, ujmy raczej w gre nie wchodzą, co najwyżej mniej pasków życia dla starych postaci... ale jednak i tak wszystko prawie jest możliwe, trzeba tylko opis dobry wysłać. A co do artefaktów, to o czym mowa dokładnie? Słać propozycje na emalie.

Rawelin - 2007-03-26 13:59:45

Shinigami juz raz ze mna przegrał i gwarantuję wam jest w każdej chwili to powtórzyć!

historia w toku 3. tom idzie " Bajki o dziejach Sambora Kołodzieja"

Gniewomir - 2007-03-27 19:54:39

Oczywiście że tak, wszyscy w to wierzymy. Ale proponuje okeślić się z profesją. Woj z tego co rozumiem chyba.

Shinigami - 2007-03-27 20:16:45

Jak duża ma być historia postaci(jedna strona A4 czy więcej)?
Rawelin wiesz, że w rzeczywistości może ja i przegrałem, ale to ty skończyłeś jako półelf bez jednego ucha, ty mnie nawet nie drasnąłeś. Sawa powiedz tylko kiedy ma mieć ten status ducha :D

Rawelin - 2007-03-28 09:49:17

Woj a jakże
A walka była ustawiona.
Zobaczy sie czyś nie przesadził z przechwałkami na ubitej ziemii

Gniewomir - 2007-03-28 10:49:31

Więc zobaczymy :D . Walczyć z Shinigami już walczyłem, i to trzy krotnie, i znam jego styl, choc twierdzi że ostanim czasem już się podszkolił.  Ale Rawelina w walce jeszcze nie widziałem. Zobacze zatem z przyjemniością jak pojedynkuje się z Shinigami. Tylko jedna sprawa. Trafianie w głowe, robienie z przeciwników półelfów poprzez trafianie w ucho, w BORze jest niedozwolone.

Historia postaci ma być ciekawa, przystająca do słowiańskich realiów, no i oczywiście NIE na zasadzie "zabił pietnastu tu, tam obalił Strzyge, a gdzie indziej sto kufli miodu". Troche  realniej. Pamiętajmy ż emieszczenie kilku trópuw w bografi nie uatrakcyjnia jej, lecz upłyca do roli super mega siepacza mordercy. a objętoś bografi może być dowolna. Moga być to nawet trzy teksu linijki, jak atrakcyjnie uda się wam zawrzeć w tym sens.

Sawa - 2007-03-28 16:29:55

Shinigami napisał:

Sawa powiedz tylko kiedy ma mieć ten status ducha :D

Po pierwszej, uczciwej i zgodnej z zasadami walce :D
Nie bić się po główkach tylko!

Shinigami - 2007-03-28 18:47:42

Luz, w głowę nie trafie(niech tylko znów nie próbuje manewru z Ełckiego Larpa, kiedy chciał przykucnąć).

Rawelin - 2007-03-29 08:23:17

Tym razem będę walczył bez głowy. Zostawie ja na trawniku przed walką:P

Rawelin - 2007-06-14 12:31:54

Pytanie w mej głowie się zrodziło, a że nie wiem gdzie to jest bom juz ją schował przed walką tutaj owo pytanko umieszczam na przechowanie.

Co z szarfami?
Tak brzmi pytanie, bo nie wiem czy dostaniemy i jak będą wyglądały, czyli ich dokładny kolor, odcień długość szerokość i rodzaj materiału ewentualnie jeszcze jakieś inne parametry.
Pytam bo nie wiem czy da się pod strój podciągnąć i wykorzystać nalerzycie. Mam bowiem taki zamysł, coby mi szarfa za przebranie służyła.

Inna sprawa typu znowu coś wymyśliłem.
Jak wyglądać będzie sprawa z szarfami łotrów. Wydaje mi się że oznakowanie ich szarfami niweluje największa zaletę łotrostwa: ukrycie.
łotr zdemaskowany to łotr martwy! A z wyraźnym napisem na czole w postaci szarfy to oni tracą element zaskoczenia.
Oczywiste jest, że gdy w karczmie zobacze łotra to z nim nie pogadam, chyba, że będę musiał, ale zaufać to już za dużo.
Taki tylko mały sygnalik z mojej strony, ale ja jestem tylko biednym puszkiem, pyłkiem na wietrze i Rawelinem.

P.S. Taka ciekawostka wie ktos co oznacza Rawelin i potrafi rozszyfrowiać znaczenie tego imienia?
Taka mała podpowiedź, że w każdej encyklopedi się znajdzie taki rawelinek( chyba że to encyklopedia specjalistyczna)

Gniewomir - 2007-06-14 16:42:36

Rawelinie barbakanie.

Oznaczenie szarfą, będzie wymagane, a i tak niestety mości Rawelinie, łotr bez szarfy, rozpoznany był po tym iz szarfy nie nosi. A wiele zasad odnosi się szarf, i widoczne one być musza. A co do wygląu szarfy, to kolory ta,ie jak profesji. TZn. Woj czerwień, wiedźma niebieski, zbój zieleń, a wąchw czerń. A pozostałe szczególy w razie posiadania przez Cie jakiś orginalnych pomysłów, można dostosowac.

Rawelin - 2007-06-15 08:39:27

Zaczynam sie czuć jak jednostka indywidualnie traktowana. Jak gość specjalny, gwóżdż programu, osoba o zaburzeniach emocjonalnych, albo uczeń o zmniejszonym stopniu wymagań!
Ale to miłe uczucie.

Sawa - 2007-06-15 22:24:12

Cieszę się, że się dobrze czujesz Rawelinie :)
A powiem Ci tak, że szary mają tak po półtora metra, takie paski materiału do przewiązania, kolory stonowane (nie będą się bardzo w oczy rzucać). Jak chcesz, możesz sobie wypleść krajkę w kolorze twojej profesji, daruję Ci wtedy szarfe. Ale przewiązny odpowiednim kolorem musisz być :)

Rawelin - 2007-10-01 14:46:23

Nic ciekawego nie napisze, ale ostatni pościk musi byc mój.

Marco - 2008-05-10 20:46:34

akurat

Sawa - 2008-06-16 07:36:40

No to ja wam tylko dopiszę, jeżeli jeszcze nie wiecie, że: Larpa słowiańskiego (już nie pod nazwą BOR) poprowadzę na hardkonie 

http://www.hardkon.pl/index.php/o-grach/larp/pierun/

Jeśli kto chętny do pomocy i wsparcia to będę wdzięczna :)

www.madriversteam.pun.pl www.horyzontzdarzen.pun.pl www.bombelek.pun.pl www.pokemonmmorpg.pun.pl www.shinigami.pun.pl