forum mrągowskiego larpa (w konwencji słowiańskiej)
Zasady Larpa Bor. Każdy Larp ma określone zasady. NIE mają one na celu sankcjonowania graczy, utrudniania rozgrywki czy psucia nieskrępowanej zabawy. Ich celem jest jej dobry przebieg.
Ostatnio edytowany przez Aesandill-Strażnik Ognia (2007-02-23 12:55:36)
Offline
Podstawową zasadą BOru jest to iż BN ma zawsze racje. Jest to absolutnie kluczowa zasada każdego Larpa. Z przyczyn wiadomych. Ktoś musi rozstszygać konflikty, pilnować przesrzegania zasad i spełniac całą role organizacyjno-kontrolną. Nie musicie sie obawiać, nikt nie zostanie skrzywdzony . Poprostu larp bez zasad zminia się w miejsce konfliktów i durnej siepaniny .
Ostatnio edytowany przez Aesandill-Strażnik Ognia (2007-02-23 12:58:11)
Offline
Druga kluczowa zasada. Każdy gracz uczestniczący w larpie BOR, zgadza się bezwarunkowo przestrzegać jego zasad. Oznacza to iż z momentem rozpoczęcia Larpa przestrzega wszystkich jego zasad, niezależnie od osobistego zdania na temat konkretnych, czy ogólnie ujętych zasad. (Jeśli któraś z zasad wydaje się Ci zła bądź wątpliwa. Zapraszam do wysyłania swych wątpliwości Emalią, bądź pisania na GG). Zasady ustalają Organizatorzy. Prawdopodobnie większośc z nich znajdzie się już na stronce w sobote. Zasady moga zostać jescze zmodyfikowane przez ogranizatorów.
Ostatnio edytowany przez Aesandill-Strażnik Ognia (2007-02-23 13:01:21)
Offline
jak będą wyglądały rytuały w akcji ?
Offline
Rytuały w akcji? To znaczy jak to będzie wyglądało w wykonaniu? Mniej więcej tak: Kapłan modli się przy świętym ogniu (na głos, tak, żeby BN od ognia go słyszał). Wypowiada imię tego, którego urok będzie dotyczył i to co ma mu się stać. Składa też ofiarę (wrzucając ją do ognia, ofiary dla odpowiednich bogów na stronie, w zasadach gry/bogach). Jeśli ofiara będzie wystarczająco duża a inkantacja odpowiednio ujmująca, bni powiadamiają o uroku ofiarę (lub uleczonego), ewentualnie zabierają paski życia. Kapłan ma pełną dowolność jeśli chodzi o zmyślność klątw. Trzeba pamiętać, że im większa ofiara tym lepsze rezultaty, a za jedną marną kość raczej nie pozbawi się życia jakiejkolwiek postaci...
Osobnik poddany klątwie musi bezwzględnie przestrzegać jej skutków. Jeśli ma chorować, to trudno mu utrzymać miecz w łapie i kosić wszystkich, jeśli ma oślepnąć, powinien zamknąć oczy lub je przewiązać, przynajmniej w miejscach "publicznych". Jeśli ma zostać uzdrowiony dostanie paski życia. Zardzewiał mu miecz? No to traci pasek broni... TRudno
Klątwy można odczynić za pośrednictwem innego (lub tego samego, jeśli wie się, który to i się go złapie) kapłana, powtarzając proces z ogniskiem. Dla wiarygodności zapewne wprowadzimy jakieś oznaczenia, np. żółty pasek jako oznaka przeklętego.
Offline
Ostatnio się Rawuś pytał wirtualnie za co możan bonusa dostać i jakiego.
Za co? Za piękny strój, ciekawą historię, ułożenie wierszyka, dobrze wykonaną broń. Za coś co wyróżnia. Mogą być nawet sztuczki akrobatyczne
Jakiego? Dodatkowe paski (życia i broni), niezwykły oręż, artefakt, zadanie, wiedzę, pieniążki, przyjaźń bna ;P
Przyznanie bonusów w dniu gry, ale te za historię wymagają wcześniejszego napisania i przesłania jej (po prostu nikt nie będzie tego czytał na pięć minut przed larpem!)
Oj, dużo jest możliwości. A pomysły na postać: Na maila borowego!
Offline
Jest to autorski unikalny pomysł dostępny z tego co mi wiadomo jedynie w BORze. Pasek broni: Kazda broń ma określona ilość "pasków obrażeń". ile ma owych pasków, tyle pasków życia odbiera trafieniem. Standartowo broń ma 3 paski obrażęń, a gracz 10 pasków życia.
Offline
aha aha.
Ile tych paseczków jest do wychaczenia.
Co jeśli spróbuje przesłać historię i opis postaci( oczywiście w odpowiedniej formie z załącznikami) na forum.
Mam taki pomysł żeby każdy przesłał rys osobowościowy na forum, odpowiednio skomponowany.
Oczywiście" Barbakan" jest miejscem docelowym przybycia takich wędrowców. To by wam pasowało do rozpoczęcia gry. [ Jesteście w karczmie...]
( to już chyba powinno być w pomysłach;.)
noi jak tam z artefaktami, bo moja postać zakłada posiadanie dwu, wzamian za ujmy
Offline
Rawelin napisał:
aha aha.
noi jak tam z artefaktami, bo moja postać zakłada posiadanie dwu, wzamian za ujmy
To ci się chyba "nie opyli" Rawuś... Musiałbyś mieć cudowną, genialnie i z rozmachem napisaną historię. Jak przeczytam i mnie powali to dostaniesz artefakt. Za ujmy to ty możesz status ducha uzyskać tylko... Po pierwszej siepaninie... Myślę, że Shinigami może Ci to zagwarantować nawet
Offline
Tak, ujmy raczej w gre nie wchodzą, co najwyżej mniej pasków życia dla starych postaci... ale jednak i tak wszystko prawie jest możliwe, trzeba tylko opis dobry wysłać. A co do artefaktów, to o czym mowa dokładnie? Słać propozycje na emalie.
Offline
Shinigami juz raz ze mna przegrał i gwarantuję wam jest w każdej chwili to powtórzyć!
historia w toku 3. tom idzie " Bajki o dziejach Sambora Kołodzieja"
Offline
Jak duża ma być historia postaci(jedna strona A4 czy więcej)?
Rawelin wiesz, że w rzeczywistości może ja i przegrałem, ale to ty skończyłeś jako półelf bez jednego ucha, ty mnie nawet nie drasnąłeś. Sawa powiedz tylko kiedy ma mieć ten status ducha
Offline